25-02-16 15:41 Вік новини: 1 yrs

Той, хто, попри епоху, зумів зберегти шляхетність


фото: Ярина Коваль


У Національному – виставка живопису Вітольда Манастирського

Ще коли в приміщенні сучасного Національного музею імені Андрея Шептицького у Львові містився музей Лєніна – на початку нашої незалежності – вже старенький художник Вітольд Манастирський разом зі своїми приятелями приходив до цієї будівлі й на спеціальному мітингу говорив про те, чому цю споруду необхідно передати саме під збірку Національного музею.

 

Не бути байдужим – такою була одна зі складових характеру цього живописця, графіка, педагога, громадського діяча, чию ретроспективну виставку живопису відкрили зараз у тому ж таки Національному музеї у Львові. А експозицію приурочено століттю митця.

 

Як розповів куратор виставки, завідувач відділу сучасного мистецтва цього музею Іван Терещак, її укладено лише з фондових творів музейної збірки, маючи на меті показати перш за все всі жанри, в яких Вітольд Манастирський трудився. Що цікаво, в останній період життя цей маляр (свого часу випускник Варшавського академії мистецтв) повернувся до ідей своєї ранньої творчості.

 

«Однією з найважливіших ознак культури є її тяглість, – говорив на відкритті виставки учень Вітольда Манастирського, професор Львівської національної академії мистецтв Любомир Медвідь. – Манастирський виховав кілька поколінь талановитих митців, серед яких були: Євген Лисик, Еммануїл Мисько, Мирон Кипріян, Софія Караффа-Корбут та інші, без кого українську культуру ХХ століття уявити вкрай складно. І в дрібницях найчастіше проявляється все те, що становить сутність людини – як Вітольд Манастирський говорив, жартував, як дивився на наші перші проби, як розповідав про життєві випадки. Ось це було справжнім мистецтвом, проти чого радянська дійсність виглядала епізодичною і випадковою. Цей художник був винятково шляхетною, делікатною людиною, наділеною почуттям доброго гумору, який я пам’ятаю і досі».

 

www.gazeta.lviv.ua